duminică, 3 iulie 2011

O zi... speciala

  Speciala? Da. As putea sa o numesc asa. Motivul? Am trecut cu bine examenul de bacalaureat. Numesc aceasta zi speciala pentru ca in orele, minutele si secundele traite astazi au existat emotii mai mari decat in cei 4 ani de liceu adunati.
 Ca oricarui elev, imi era putin teama acesta fiind si motivul pentru care am scris articolul precedent despre temeri... Ceea ce ma bucurat a fost faptul ca in cazul meu teama s-a manifestat inainte de examene, pe parcursul lor avad o stare perfct normala... Fara emotii, fara nimic... M-am uimit putin, dar am observat ca pot depasi cu usurinta momente ca acestea fara ca teama si starea de anxietate sa puna stapanire pe psihicul meu...
 Cat este de important examenul de Bacalureat? Bacalaureat = incununat cu lauri... Hm... Asta este doar o teorie pentru ca nici un tanar nu se gandeste la examen in sine, ci la " hartia " primita ca dovada ca am trecut cu brio acest examen ce reprezinta cheia cu care vom putea sa deschidem usile spre etapa ce urmeaza.
 Ne putem considera mai inteligenti daca detinem diploma de Bacalaureat? Eu cred cu toata convingerea ca nu... Multor elevi care timp de 12 ani au tratat cu dezinteres studiile li s-a ofeirt noroc de catre Dumnezeu de a obtine aceea " hartie" pe care nu s-ar fi gandit vreodata ca o pot obtine... Nu spun asta aiurea, o spun pentru ca am cunoscut asemenea elevi... Pot spune ca ma bucur pentru ei deoarece examenul de Bacalaureat este punctul final care ne ofera satisfactia muncii noastre inca de cand eram mici si de asemenea este cel ce ne determina sa pasim cu incredere in urmatoarea etapa care este diferita de nebunia anilor de copilarie si adolescenta in care se gasesc anii de scoala...
 Ce a determinat haosul si dezastrul de la rezultatele de anul acesta? De fapt asta se intampla de cativa ani... Cine poarta vina? Ministrul invatamantului? Materiile scolare? Cine? Sau poate situatia in care se afla tara noastra sin punct de vedere economic nu ne mai motiveaza pentru a invata. Eu cred ca nimeni nu este vinovat pentru rezultatele noastre bune sau mai putin bune... Noi elevii nu ar trebui sa invinovatim pe nimeni de nereusite la examene... Pe parcursul examenelor suntem doar noi, subiecatele, foaia de scris, pixul si toate cunostintele pe care le putem pune cu calm pe hartie, asta in cazul in care le avem... Se intampla deseori sa fim coplesiti de emotii sau neatenie ceea ce determina rezultate mai mici decat ne asteptam, dar atat timp cat suntem siguri ca am invatat nimic nu ne poate impiedica sa depasim cu bine examenul... Nu inteleg cum odata cu trecerea anilor promovabilitatea a fost tot mai scazuta... Cred ca se datoreaza numai noua elevilor pentru ca scoala a devenit  din ce in ce mai putin importanta pentru majoritatea ceea ce nu este deloc bine... Nu poate fi vina nimanui pentru ca materia nu s-a schimbat, este aceeasi, ideea este ca noi, elevii nu mai suntem aceeasi si studiile au ramas mereu pe ultimul loc... Oare cand se va inceta sa fie asa? Cred ca peste multe generatii cand  vor fi extrem de putini elevi care reusesc sa promoveze examenul de bacalaureat si locurile din facultati nu vor avea de cine sa fie ocupate...
 Eee... cu acest examen am pus punct adolescentei. Ma rog, asta teoretic doar pentru ca putem fi adolescenti cat timp dorim... A venit vacanta in care vom avea timp sa ne gandim la ce este mai bine de urmat...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu