luni, 18 aprilie 2011

Ne mai iubim sau nu tara?

   Patriotismul... Este ca o bratara formata din multe bilute. Fiecare biluta ne poate oferi ceva anume, ceva ce ne poate determina sa ne numim categoric: Patrioti. Dar oare aceasta bratara mai este intreaga? Hm... Eu zic ca nu... Si acest lucru nu se mai intampla de mult timp... Bilutele bratarii au fost pretuite de stramosii nostri si de cei ce au realizat lucruri de valoare pentru tara noastra. In schimb, au fost pierdute usor-usor de noi, cei ce ne credem mari patrioti si de fapt nu demostram acest lucru in nici un fel. Am facut ca toate acele bilute ale bratarii Patriotismului sa se piarda in trecut...
  Cand suntem intrebati daca ne iubim tara, noi raspundem prompti: Da, foarte mult... Dar eu cred ca marea majoritate dintre noi nici nu constientizam adevaratul sens al cuvantului patriotism. De ce? Pentru ca toti suntem tentati sa emigram, sa facem lucuri bune pentru alte tari, uitand complet de frumoasa noastra tara. Dar dam vina unul pe celalalt pentru situatia actuala a tarii, ca doar este mai frumos asa. Ne disculpam fiecare cum putem. Cu Basescu si Boc la conducere totul merge "bine". De fapt, ce spun eu? Chiar " Traim bine", vorba celui de la conducere... Dar nici noi nu facem nimic pentru a schimba aceasta stare de lucruri. Suntem un popor de lasi, asteptam ca ceilalti sa faca ceva si noi doar sa culegem roadele. Dar ce roade? Ca de ceva ani nu prea mai exista roade pentru ca nimeni nu mai seamana nimic bun... Spre exemplu, suntem extrem de revoltati pe partidul aflat la putere datorita scaderii salariilor. Toti vrem greva, dar in final doar cativa cetateni participa la protestele organizate... Ar trebui sa avem puterea de a ne exprima punctele de vedere, de a avea curajul, vointa si ambitia de a ajunge undeva sus unde sa putem schimba demersul prost a tuturor lucrurilor ce se petrec de multa vreme si datorita carora am ajuns la acest stadiu indreptat spre mediocritate...
  Ne-am putea numi Patrioti daca am realiza ceva pentru Romania... Dumnezeu a fost destul de darnic prin frumusetile si valorile naturii care mai salta tara din ceea ce am adus-o noi. Ar trebui sa nu ne bazam doar pe ce s-a realizat in trecut, ci sa privim spre reusitele din prezent, sa analizam bine planurile de viitor... In cele mai multe locuri se lucreaza cu o totala lipsa de profesionalism. Totul merge greu, iar din aceasta cauza se creaza o bariera intre ceea ne propunem si ceea ce reusim sa realizam... Uneori ne hotaram sa facem ceva, dar ne lovim de ceilalti care trateaza totul cu dezinteres determinandu-ne sa ne intrebam retoric: Pentru ce ma zbat eu? Pentru ce atata munca? Pentru ce? Ca sa aiba ceilalti ce sa distruga? Si uitati asa se intampla si cu putinii oameni care vor sa realizeze ceva pentru tara noastra. Pff... dar ce spun eu aici? Astea sunt doar teorii.
  Prin urmare, nu ne putem numi patrioti. Nici eu nu ma pot numi si nici nu sunstin ca sunt. Teoretic toti suntem, dar haideti sa punem teoria in practica ca prin acest mod sa se poate vedea rezultatele!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu